Őszi geotúra a Soproni-hegyvidéken - 2019 Vissza a galériákhoz

Októberi bakancsos túránk során a Soproni-hegység 20 millió évvel ezelőtti geológiai eseményeit, érdekességeit, történéseit próbáltuk nyomon követni. Ehhez igazítottuk a túra nyomvonalát, állomáshelyeit is. Egy kis földtörténeti időutazást (bevezető) követően csapatunkkal a brennbergi templom elől a piros turistajelzésen (Soproni út) indulva sétáltunk fel a határmenti útra, majd tovább a Ritzingi kereszteződésig és onnan kb. 150 méteres kitérővel érintettük az osztrák oldalon az Ilona-aknát. Innen tovább haladtunk a Magas-bérci kilátóig, ahol bár a ködben csak az orrunk hegyéig láttunk, de ez bőven elég volt a falatozáshoz és hogy közben megcsodáljuk vezetőnk „mesélő kövecskéit”. Így, most már némi kőzettani ismeretekkel is gazdagodva közelítettük meg a Szent-István akna emlékhelyét. Az egykori meddőhányónál lelkesen gyűjtögettük a kőszéndarabkákat, majd visszafelé vettük az irányt az aszfaltúton és Új-Hermesen keresztül (közben a Füredi Oszkár tervezte védett bányászlakásokat figyelemre méltatva) a Ritzingi kereszteződéshez értünk ki. Ezt követően a régi kötélpálya nyomvonalán, Borbála-telepen keresztül ereszkedtünk vissza Brennbergbe. Természetesen ekkorra már csodálatosan ragyogott a nap és a köd is teljesen feloszlott. Hossz: 8,5 km, Szintemelkedés: 150 m, Időtartam: kb. 3,5-4 óra